Jutro na Malom Platku. Vjetar puše, što bi rekli, probija do kostiju. Tko će prvi? Ajde ja ću – kaže, tko drugi nego Ivan Jelavić. PoÄeli smo ga zvati Ivan Prvi. Koliko ćeš? Koliko treba, može pedeset za poÄetak. Ajde, evo ti trideset za poÄetak…
Jutro na Malom Platku. Vjetar puše, što bi rekli, probija do kostiju. Tko će prvi? Ajde ja ću – kaže, tko drugi nego Ivan Jelavić. PoÄeli smo ga zvati Ivan Prvi. Koliko ćeš? Koliko treba, može pedeset za poÄetak. Ajde, evo ti trideset za poÄetak…
I krenuo Ivan Prvi. U zimskoj jakni, ravno u vjetar, prema Vrbovskom odakle skrećemo u smjeru juga do NP PlitviÄka jezera.
Nakon prvog ubitaÄnog dana, dana otriježnjenja i osvještavanja naših godina proizvodnje, priliÄno rezervirano smo birali svoje kilometre. Ali kad bi krenuli… Opet smo postali nezaustavljivi.
Kroz Gorski Kotar, popriliÄno pustu Liku i „nesvrstani“ Ogulin, dogurali smo do Saborskog. Još samo desetak kilometra do NP PlitviÄka jezera. Opet Ivan Prvi koji je i danas sakupio pedeset kilometara.
Svi smo ispunili svoje norme, preko 20 km. Elan nam se vraća. Ponovo nas veseli onaj ludi osjećaj – beskrajna cesta, pogled u daljinu i samo tap tap tap… hipnotiÄki zvukovi koraka. Prostor postaj naš!
Spavamo u OtoÄcu, a sutra se vraćamo na završnu/poÄetnu poziciju.

A 1997. godine

Dan drugi, etapa Risnjak – PlitviÄka jezera, 155 km
Ustajanje u 7.00, jutro tiho, bijelo, predivno – ali za neko drugo doba godine. I dalje sniježi. „Bit će ludo“ veselili su se trkaÄi, a zaposlenici NP-a i novinari HRT-a samo su kimali glavom. Nastaviti ćemo, ako uspijemo uvjeriti naÄelnika policijske uprave da mi to možemo. Cesta kroz Sungerski Lug prekrivena je visokim snijegom i još višim zapusima. Tražimo nove putove do Plitvica. Telefonski razgovori, pregovori, išÄekivanje…
Oko 8 sati dobivamo zeleno svjetlo. Nastavljamo, ali opet ne kompletni: dio tima ima zadatak pretrÄeti prvih 130 km, dio Äeka vozilo NP-a s kojim će se prikljuÄiti trci i otrÄati posljednjih Äetrdesetak kilometara današnje etape, a Sanja s vozaÄem kreće po minibus – treba ga što hitnije popraviti i prikljuÄiti trci – bila je to avantura iz jedne druge priÄe.
UnatoÄ snijegu, sve je teklo po planu, sve do LiÄkih Jasenica. Usred beskrajne šume, prethodnica je naišla na kraj puta – mjesta na kojem se ralica jednostavno okrenula. Dok su se trkaÄi približavali tom mjestu, Ervin se paniÄno vratio do najbliže policijske postaje (kontejner s policijskim oznakama) – 20 km niže je kraj ceste, ne može se dalje! Ozbiljni policajac se dohvatio radio stanice, obavio kratak razgovor sa šefom. „Šef kaže da je cesta Äista.“ „Ali sad smo bilo dolje i nije! Prekrivena je s najmanje 70 cm snijega.“ „Ako nije, bit će. Bez brige.“
I bila je. Put nam je probila ralica iz suprotnog smjera. Organizator je dobio samo još jednu u nizu policijskih lekcija –treba im vjerovati!
Umorni, mokri, promrzli trkaÄi odlaze u Plitvice, a na cesti ostaje Ervin s policijskom pratnjom. Još sam 30 kilometra. Desetak km pred Plitvicama policijska pratnja dobiva obavijest: „Trka se prekida…“ Ervin to nije mogao prihvatiti. Rekao im je: „Sakrit ću oznake trke i nastaviti na vlastitu odgovornost.“ Policajci su, nakon kratkog razgovora i par pogleda na luÄ‘aka sa zaleÄ‘enim obrvama, odluÄili: „Idemo dalje.“
Oko 22 sata, napokon još jedan, više nego zaslužen odmor – za trkaÄe. Organizator treba riješiti još neke probleme: minibus je popravljen, napustio je Rijeku, pred Senjom izgubio kotaÄ, ponovo popravljen i opet zaustavljen. Ovaj put zbog bure koja je zatvorila Jadransku magistralu.
Što nam donosi sutra?